Dzień 5 - Policjant zawsze spoko | Karmelito.bikestats.pl Rower to jest świat

avatar Blog prowadzi Karmelito z miasta Kraków. Przejechałem 5165.63 kilometrów Moja prędkość średnia wynosi 18.05 km/h Więcej o mnie.

Wykres roczny blog rowerowy Karmelito.bikestats.pl

• Sprzęt Diplomat

Dzień 5 - Policjant zawsze spoko

Niedziela, 14 lipca 2013 · dodano: 18.08.2013 | Komentarze 0

Rano taka niechęć do startu. Po luksusach na noclegu. Śniadanie też dostaliśmy, pyszny dżemik hmmm chyba z bakłażanu. Jeszcze pamiątkowe zdjęcie z gospodarzami, w podziękowaniu zostawiliśmy pocztówkę z Polski z kontaktem do Nas. Ruszamy w drogę. Na dobry początek dnia podjazd. I to nie byle jaki, końca nie widać. Podjazdu z ok 300m n.p.m. na 1050m n.p.m. się nie spodziewaliśmy. Ale widoki z góry coraz piękniejsze. Góry, lasy, w końcu po pierwszych dniach coś ciekawego. Po kilkudziesięciu kilometrach kolejny spory podjazd (300-800), lecz niespodzianka dopiero przed Nami. Piękny asfalt na drodze nagle się kończy. Zaczyna się żwirowo-kamienista droga przez góry. Pierwszy hardcorowy odcinek w czasie podróży. Auta praktycznie tamtędy nie jeździły. Ok 10km ciężkiej jazdy pod górę, co chwilę robimy przerwy, ale widoki za to piękne. Miasto Dej omijamy obwodnicą i lekko sie zagalopowaliśmy. 1,5km za skrętem zorientowaliśmy się że coś jest nie tak, zawracamy. Zdarza się. W wiosce Manastirea mamy szczęście. Pierwsza próba i nocleg gotowy. Oficer miejscowej policji wskazuje miejsce w ogrodzie za domem. Miejsce świetne. Mamy stół i ławę. Rozbijamy się, piszemy notatki i... czekamy na Naszego policjanta, który obiecał przyjść za 10 min. Czekamy, czekamy i nic. Już mieliśmy zacząć przygotowywać coś do jedzenia, gdy przyjeżdża jakieś auto. Oczywiście to Gabriel, puszcza muzykę z auta, podaje piwa(Tuborgi) przez płot oraz chyba z 2kg zamrożonych(!!!) udek z kurczaka. Za moment z domu schodzi się cała rodzina gospodarza. Atmosfera świetna. Pijemy piwka, rozmawiamy. Oczywiście zdjęcie pamiątkowe trzeba zrobić. Za moment na stole ląduje słonina, cebula prosto z ogródka, ogórki, sos tzatziki. Trzeba się dobrze najeść ,bo szykuje sie ostre picie. Dostajemy pół litra palinki. Taka śliwowica - wg Gabriela ma 60%. Jak na te %% bardzo dobra. Gdy Tuborgi się kończą idziemy do sklepu. Oczywiście za nic nie możemy płacić. Dostajemy przed sklepem wszystkie aktualnie dostępne w nim rumuńskie piwa i próbujemy. Do tego 2,5l butelka Timisoareny. Wszystko wypijamy przy świetnie dopieczonych udkach z grilla i pieczonych w żarze ziemniakach. Uhhhmmm coś wspaniałego. Oczywiście Gabriel nie pozwala nam zapomnieć o jego palince, którą nalewa do szklanek(!). Żeby jeszcze tego było mało idziemy do baru na kolejne piwo. Równy gość z Gabriela na prawdę! Wracamy do domu około 2 i padamy jak nieżywi.

Drewniany kościół w Budesti © Karmelito

Takie bramy były przy każdym domu, niestety utrudniały znalezienie noclegu © Karmelito

Niespodziewanie na naszej drodze podjazd z 300m n.p.m. na około 1050m n.p.m © Karmelito

Owieczki można spotkać wszędzie © Karmelito

Flagi rumuńskie są zawieszone na wielu budynkach, nie tylko urzędach © Karmelito

Piękny asfalt nagle się kończy, żwir przez góry, a za nimi piękny asfalt powraca © Karmelito

Zamek w Manastirea - widok z namiotu © Karmelito

Namiot w ogródku jednak się nie przydał, nocleg mieliśmy w domu © Karmelito