Wpisy archiwalne Lipiec, 2013, strona 3 | Karmelito.bikestats.pl Rower to jest świat

avatar Blog prowadzi Karmelito z miasta Kraków. Przejechałem 5165.63 kilometrów Moja prędkość średnia wynosi 18.05 km/h Więcej o mnie.

Wykres roczny blog rowerowy Karmelito.bikestats.pl

Lipiec, 2013

• Sprzęt Diplomat

Dzień 2 - Deszcze, deszcze i pęknięte koło Tomka

Czwartek, 11 lipca 2013 · dodano: 17.08.2013 | Komentarze 0

W nocy nie spało się łatwo. Przeszło kilka burz. Rano pochmurno, zostajemy zaproszeni na śniadanie. Chleb z serem i jajka gotowane. Czego chcieć więcej? Gościnni ludzie są na każdym kroku jak widać! Już się zbieramy a tu... ulewa. Musieliśmy zostać do około 11 zanim namiot trochę przesechł. Już niby wszystko dobrze, a przy pakowaniu sakw na bagażnik, Tomek zauważa pęknięcie koła. Dobrze że po drodze na Uble(granica SK/UKR) mamy duże miasto - Humenne. Bez problemu znajdujemy sklep rowerowy z serwisem. Nie minęła godzinka czy półtorej, koło gotowe do jazdy. Jeszcze pamiątkowe zdjęcie z serwisantami i jazda dalej. Na ok 50 kilometrze, za Sniną, dopadł nas krótki deszczyk, lecz po 10 min przerwy rozpoczęła sie ulewa, która uziemiła Nas na 2 godziny. No, dziś wiele km nie zrobimy siedząc ciągle to pod domem, to pod serwisem czy w wiacie przystanku. No pech, ale pewnie nie ostatni raz. W Ubli przy granicy ukraińskiej trudno znaleźć nocleg. Szukamy godzinę, ludzie jakby trochę wystraszeni, aż w końcu w pewnej odległości od domu możemy się rozbić, ale i tak dobrze, bo mamy dostęp do wody.

Obowiązkowe zdjęcie z Nasza gospodynią © Karmelito

Nasz namiocik na 1 noclegu © Karmelito

Serwisanci w Humennem © Karmelito

Kategoria Bałkany 2013

• Sprzęt Diplomat

Dzień 1 - Podróż czas zacząć

Środa, 10 lipca 2013 · dodano: 17.08.2013 | Komentarze 1

Z Tomkiem umawiamy się nad jeziorem Domaša na Słowacji. Żeby zdążyć tam na wieczór wyruszam około 5:30 z Rzeszowa na południe. Jak to czasem bywa skrzyżowanie na którym miałem odbić od głównej drogi nie było oznaczone i pojechałem trasą alternatywną(nie mając mapy). A więc odbijam na Lutoryż i co? Nagle asfalt się kończy, a zaczyna droga leśna. Jadę mniej więcej w tym kierunku co powinienem. W końcu udaje się wydostać do cywilizacji w okolicach Czudca. Dalej moja trasa prowadzi w kierunku polsko-słowackiego przejścia granicznego w Barwinku. Pogórze potrafi zaskoczyć, trzeba przyznać że czasem pchałem rower bo jazda po pogórzu niesie z sobą znacznie ostrzejsze podjazdy jak po górach. W miejscowości Węglówka przy drodze zagadali mnie leśnicy, którzy gdy tylko usłyszeli o moich planach zaprosili na kawę. Pierwsze oznaki gościnności w czasie podróży. Pierwszy cel to Korczyna koło rezerwatu Prządki gdzie spotykam się z sąsiadem z akademika - WSK-owiczem Maćkiem. Niestety nie mam czasu na całodniowe miłe rozmowy i po 1,5h znów oddaje sie błogiemu pedałowaniu. Tuż przed wjazdem na krajową 9 przejeżdżam przez Zboiska... Powinni zmienić nazwę na Wyboiska :) Upał około 35 stopni dawał się bardzo we znaki wiec 10km przed granicą gdy tylko zobaczyłem rzekę, w której kąpią się ludzie, bez namysłu wskoczyłem się ochłodzić. Przy okazji Krośnianie wypoczywający na plaży poczęstowali mnie kiełbasą z grilla i dali drożdżówkę na drogę. Jak dalej tak będzie to mogę jeździć całe życie :D Zero zmartwień o jedzenie a reszta sama jakoś przyjdzie. No i granica RP. Ostatni telefon do domu i zjazd dobre kilka kilometrów. Jeszcze 2 godzinki i melduję się nad Domašą i odtąd zaczyna się już wspólna podróż. Woda chłodna ale w taki upalny dzień nie ma nic lepszego. No może oprócz zimnego piwka ale to nie teraz bo jeszcze trzeba troszkę kilometrów przejechać. Jednak zmęczenie po długiej trasie spowodowało że po kilku może kilkunastu km zaczęliśmy szukać noclegu we wsi... žalobin... oby się to nie skończyło żałobą. Nasza gospodyni okazała się 72-letnią Polką z Zielonej Góry, która mając 5 lat przyjechała z rodzicami na Słowację i tutaj została. Śpimy na polu obok domu. Mamy dostęp do łazienki więc luksus, na wstępie dostajemy zupę fasolową, kompot , jakieś racuchy owocowe. Nasza gospodyni jest bardzo szczęśliwa że ma okazje porozmawiać po Polsku bo rzadko ma z kim. Robi się późno, trzeba iść spać.